Skönhetstips

Hur rengör jag mitt ansikte bäst?
SVAR: Tvätta alltid bort smink med en mild rengöringsprodukt som är anpassad för just detta. Massera in produkten i ansiktet med lätta rörelser och låt den sedan verka i någon minut innan du sköljer hela ansiktet med vatten. Då blir det lättare för dig att tvätta bort smink och smuts utan att rycka i huden för mycket. 

Mina handflator är brunfläckiga av brun utan sol-creme, vad ska jag göra?

SVAR: Applicera tandkräm med blekande effekt på bus-fläckarna och låt verka i cirka 10 minuter. 

Hur undviker jag vintertorr hud?
SVAR: Smörj in kroppen med bodylotion när huden fortfarande är fuktig efter dusch eller bad. Då är huden som mest mottaglig mot den extra fukten. 

Jag hittar ingen hudvårdsprodukt som passar mig!

SVAR: Prova bara en hudvårdsprodukt i taget och ge den tid att verka i åtminstone en månad. Ger du upp för tidigt och byter till andra produkter kan huden blir irriterad. Akne och andra hudproblem kan också uppstå. 

Hur blir jag av med mina stora porer?
SVAR: Stora porer beror på ålder och gener. Bästa sättet att få dem att se mindre ut är att investera i porförminskande produkter eller att uppsöka en hudvårdssalong för en så kallad mikrodermabrasion-behandling.

Min hy är känslig och ibland inflammerad. Vilka ingredienser är bra för mig i hudvårdsprodukter?

SVAR: Leta efter produkter som innehåller ros och lavendel, de har en naturligt lugnande effekt.

Mina händer är så torra, vad ska jag göra?

SVAR: Varje gång du tvättar händerna tappar de fukt. Gör det därför till en god vana att smörja in dem med återfuktande handcreme varje gång du tvättat händerna eller handdiskat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0