Naglar

Hur får jag naglarna att växa fortare?
SVAR: Massera dina naglar så ofta du kan! Det stimulerar blodflödet i nagelbädden och gör att naglarna växer snabbare. 

Hur slipper jag missfärgade naglar?
SVAR: Gör det till en god vana att alltid måla naglarna med ett ofärgat baslack innan du använder färgade  nyanser. Det förhindrar att dina naglar blir missfärgade. Ett lager ofärgat baslack ovanpå färgen ser dessutom till att dina naglar behåller färgen längre.

Vad ska jag göra åt torra naglar och spruckna nagelband?
SVAR: Olja är dina torra naglars bästa vän! Har du ingen nagelolja hemma, prova istället att doppa fingrarna i en skål med varm olivolja. 

Mitt lack hinner aldrig torka. Vad ska jag göra?
SVAR: Prova att stoppa dina naglar i kallt vatten när du precis är lagt på nagellack, det hjälper lacket att torka fortare.

Jag kan inte sluta bita på naglarna, vad ska jag göra?

SVAR: Kosta på dig en riktigt dyr manikyr på en nagelsalong. Varje gång du vill bita på nageln kommer du, förhoppningsvis, komma ihåg den dyra behandlingen och låta bli naglarna. 

Jag brukar skaka nagellacksflaskan, är det fel?
SVAR: Ja, för små luftbubblor kan bildas och gör att lacket får sämre kvalitet och hållbarhet. Rulla hellre flaskan mellan händerna innan du börjar måla.
Tumblr_ljclupzqhe1qgvibko1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0